Rondleidingen Diemen april 2024

De historische kring Diemen heeft in de eerste 2 weken van april 2024 een lezing en vier rondleidingen verzorgd. De deelnemers waren leden van de Vereniging Ons Amsterdam. Zowel Diemen Centrum als Diemen Noord en Zuid waren onderdeel van de rondleidingen.

Per keer waren er maximaal 14 deelnemers. Ze gingen op stap met het duo Peter Texier en Hans de Waardt of het duo Irene van Eijk en Ad Saan.
Die lieten zien dat niet alleen Amsterdam oude gebouwen heeft en toonden bijvoorbeeld De Smidse, Schuilkerk De Hoop, de Pastorie, de Rooms Katholieke kerk St. Petrusbanden en het oude raadhuis.
Na afloop van de ruim 2 uur durende wandelingen sloten we af met koffie in ons verenigingslokaal in gebouw De Schakel.
En we konden het natuurlijk niet nalaten om door te laten schemeren dat Diemen bijna 50 jaar ouder is dan Amsterdam.