10 september Open Monumentendag en Diemer Festijn

Zaterdag 10 september doet ook Historische Kring Diemen mee aan de Open Monumentendagen.
Ons verenigingslokaal in gebouw De Schakel is van 10.00 tot 16.00 geopend. Daarnaast kan u de HKD ook vinden op de kramenmarkt van het Diemer Festijn!

In ons verenigingslokaal introduceren wij “De Belevenistafel van Diemen” Deze tafel zal een maand op proef worden gebruikt.
Deze ‘touch screen’ tafel brengt mensen bij elkaar en nodigt uit tot samen ontdekken, samen ervaren en samen plezier maken.

Door middel van foto’s en filmpjes van Diemen in vroegere tijden komen herinneringen van Diemen tot leven. De BelevenisTafel prikkelt de doelgroep op speelse wijze om in gesprek te gaan met elkaar, te leren en te beleven. Zo zorgt de BelevenisTafel voor meer verbinding en communicatie.

De tafel is een proef met het idee om later een definitieve mobiele versie te maken die dan kan rouleren binnen Diemen. Hierbij kan men denken aan ouderenzorg als Cordaan en De Diem, bibliotheek, gemeentehuis en scholen.